Ambient

Ambient

piątek, 29 marca 2013

#40 tęczowy naszyjnik z sutaszu

Poniższy naszyjnik, był bardzo pracochłonny, ale efekt, który uzyskałam, bardzo nie zadawala.
W związku z panującą pogodą na zewnątrz, ten wielokolorowy naszyjnik, cieszy moje oczy i zwiastuje wiosnę (która w końcu musi przyjść). Inspiracją do jego powstania był "Tęczak", stworzony na WOŚP.
Naszyjnik w całości wykonany własnoręcznie, w technice haftu sutasz. Do jego powstania wykorzystałam: kamienie naturalne, koraliki syntetyczne i ceramiczne, kaboszony różnego rodzaju i wszelakiej maści, koraliki TOHO, Dagger Beads, Tilia oraz perły swarovskiego. Naszyjnik od spodu jest zabezpieczony filcem.
Naszyjniku czaruj i spraw, aby wiosna zagościła za oknem.
















39 komentarzy:

  1. Szczerze wygląda jak tęczak wykonany na WOŚP
    http://aukcje.wosp.org.pl/teczak-niesamowity-naszyjnik-szyty-w-calej-polsce-i698007

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie-to podróbka Tęczaka :/ nie ma się czym chwalic :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to źle, ze autorka inspiruje się tamtym dziełem???? nie rozumiem afery...

      Usuń
    2. Należaloby tutaj przytoczyć definicje inspiracji.. bo dla mnie to tutaj to odwzorowywanie. Piękna praca, jednak nie można nazwać tego samodzielnym projektem ponieważ projektantka nie wymyśliła tego sama... skopiowała inną genialna pracę zmieniajac parę szczegółów... Skopiowałaś ok, sama bym sobie taką usyła gdybym umiała bo to niesamowita ozdoba, ale podejście do wyzwania jest żenujące....

      Usuń
  3. Wafelek jestem stałym obserwatorem Twojego bloga i doceniam Twoje prace jak również starania, w piętnowaniu kopistów prac. Natomiast komentarz, który umieściłaś jest niesprawiedliwy i krzywdzący dla mnie ponieważ podrabianie (za słownikiem języka polskiego), to wykonanie imitacji, mającej uchodzić za oryginał. Czy gdzieś jest napisane,że jest to Tęczak z aukcji WOŚP? To Ty i anonimowy go tak nazwałyście. Oczywiście nie wypieram się, że inspiracją do powstania tego naszyjnika był Tęczak, ale tylko i wyłącznie inspiracją. Wafelek, ty również inspirujesz się z internetu, choćby tu :http://wafelkowy-sutasz.blogspot.com/2012/07/julia-ewa-i-magdalenka.html (wzór bransoletki Magdalenka, żywcem zaczerpnięty z internetu). A na koniec ja uważam,że mam się czym chwalić, bo naszyjnik wykonałam całkowicie sama, mozolnie oplatają wszystko sutaszem i zszywając w całość, a w przyszłości proszę sprawdzać znaczenie słów i używać ich adekwatnie do sytuacji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za dłuuuga i wzruszająca wypowiedz.. Może powiesz ZA CO chcesz nagrodę w wyzwaniu kk? Za kreatywność?? oryginalność ?? a może za SAMODZIELNE MOZOLNE OPLATANIE WSZYSTKIEGO SUTASZEM ?? hmm pomijając wszystko to moim skromnym zdaniem mozolne oplatanie sutaszem według wzoru kończy się na etapie kursów.

      Usuń
    2. Hmm...skoro nie widzisz różnic między Tęczakiem a moim naszyjnikiem,to proponuję wizytę u okulisty i wtedy nie będziesz zadawać pytań o kreatywność i oryginalność, bo je zobaczysz. A Twoja wypowiedź ma służyć zdyskredytowaniu mojej pracy, aby zwiększyć swoje szanse w konkursie?

      Usuń
    3. Jak tylko zobaczyłam Twoje "DZIEŁO" pomyślałam "O nie przecież to istny faworyt!!!... A tak poważniej to jak można nie widzieć różnicy między tęczakiem a Twoją kopią (przepraszam inspiracją)?!? troszkę się przeceniasz.. i to na wielu polach.

      Usuń
    4. Nie wiem czemu w Tobie tyle złości i agresji w stosunku do mnie. Twój styl dyskusji, jest dla mnie niezrozumiały i po prostu mi nie odpowiada. Twoje wypowiedzi, nie są wcale konstruktywne a tylko i wyłącznie sarkastyczne.
      A co Ty możesz o mnie wiedzieć, że mnie oceniasz?

      Usuń
  4. Świetny, mogę sobie tylko próbować wyobrazić, jak wiele pracy kosztował:)

    Życzę powodzenia w wyzwaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny naszyjnik!Podrabianie a inspirowanie to dwie rożne rzeczy więc nie ma się czym przejmować;)Życzę powodzenia w wyzwaniu, bo widać, że kosztował wiele pracy( a teraz i nerwów niestety:().No i tamten robiło kilkadziesiąt osób, a Ty zrobiłaś go SAMA:)Gratuluję efektu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Natalia, biżuteria-blond dziękuję za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny!!! I te kolory :) Jak tęcza, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pozdrowienia i cieszę się, że się podoba

      Usuń
  8. O kurcze, ale eksplozja kolorów i ogrom pracy, podziwiam wszystkie sutaszystki bo dla mnie te sznureczki to czarna magia:) Osobiście uważam, że nie ma nic złego w inspirowaniu się kimkolwiek (zaznacz to w poście i się odczepią), ja nie widzę tu kopii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadrobiłam niedopatrzenie i umieściłam informację na temat inspiracji. Myślę,że zawsze znajdą się jacyś malkontenci i również powody do czepiania się :-)

      Usuń
  9. Szkoda, że nie ma słowa o inspiracji tęczakiem,skoro już się do tego przyznajesz...

    OdpowiedzUsuń
  10. " biżuteria-blond30.03.2013, 12:25

    Przepiękny naszyjnik!Podrabianie a inspirowanie to dwie rożne rzeczy więc nie ma się czym przejmować;)Życzę powodzenia w wyzwaniu, bo widać, że kosztował wiele pracy( a teraz i nerwów niestety:().No i tamten robiło kilkadziesiąt osób, a Ty zrobiłaś go SAMA:)Gratuluję efektu:) "


    Tylko zapewne nie masz pojęcia jakie znaczenie i cel miało powstanie oryginalnego TĘCZAKA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ,że mam pojecie jaki miało cel;)Dlatego tym bardziej nie rozumiem co złego jest w inspiracji Tęczakiem, chociaż oczywiście uważam , że powinno być to wspomniane w poście. Ale pisanie, że to podróba Tęczaka jest dla mnie bez sensu...

      Usuń
    2. biżuteria-blond, podzielam Twoje zdanie i nie rozumiem co złego jest w inspirowaniu się Tęczakiem, który, jak pewnie wszyscy wiedzą, powstał w bardzo szczytnym celu czyli dla WOŚP. Niedopatrzenie naprawiłam i informacja o źródle inspiracji pojawiła się w poście.

      Usuń
  11. bardzo dziwnie się tłumaczysz, niepoważnie....Doskonale wiesz, co zrobiłaś. Możesz być dumna z umiejętności, wykonania...ale nie z zachowania. Nawet przy inspiracji, szczególnie przy tej inspiracji Tęczakiem należy wspomnieć o pierwowzorze. Nie ładnie, mało elegancko...

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy dobrze widzę, że zgłaszasz go do konkursu ??? Dziewczyno - troszkę przyzwoitości..Fuj...

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaglądam na Twojego bloga i uważam ,że prace są śliczne :)
    Nie przejmuj sie komentarzami , posądzeniami o kopiowanie :)
    W żadnym wypadku to nie jest kopia , a inspirować przecież sie można :) Wystarczy zmienić koraliki , kolor sznureczka czy jakiś zawijasek i jest to juz inna praca :)
    Powodzenia w dalszym tworzeniu i wyzwaniach KK :)
    Sama jestem dość świeża w temacie sutaszu ale zapraszam na moj blog:
    soutachepassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na zagoszczenie na stałe na moim blogu :-)
      Oczywiście staram się mieć dystans do niektórych komentarzy, ale czasami jest to trudne. Nie chodzi tu o konstruktywną krytykę, bo ta jest bardzo wskazana, ale o zwykłe złośliwości i często w dodatku jeszcze nie podpisane. No cóż publikowanie w sieci, niesie ze sobą różne niespodzianki.
      Zaglądałam na Twojego bloga i prace, które tam prezentujesz są fantastyczne. Widać, że masz talent.

      Usuń
  14. śliczne i nie przejmuj się tymi którzy próbują ci wmówić że pomysł skopiowałaś i życzę powodzenia w wyzwaniu

    OdpowiedzUsuń
  15. a osoba odpowiadająca jako anonim jeśli chce się wypowiedzieć to niech chodziarz się zaloguje a nie oczernia innych a sama boi się zalogować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim miło mi Karolino, że zagościłaś na moim blogu :-)
      Też nie podzielam zachwytu dla anonimowych wpisów, bo jeżeli gdziekolwiek i w jakikolwiek sposób chcę zabrać głos w dyskusji, to robię to przedstawiając się. Dlatego postanowiłam, nie odpowiadać na anonimowe wpisy.
      Nie jestem przesądna, ale nie podziękuję, za życzenia w wyzwaniu :-)

      Usuń
  16. O kurczę! Widzę, że mocna dyskusja się zaczęła. Chyba muszę dodać swoją opinię:) Według mnie wisior to mimo wszystko nie jest kopia Tęczaka. Jest mniejszy, elementy nie są identyczne - szczególnie ten centralny. Jednak... dla mnie inspiracja inspiracji nierówna. Można się zainspirować trochę, a można trochę bardziej:) Tak sobie myślę, że może gdyby odwrócić barwy (zieleń w centrum, a róż przy zapięciu), albo zrobić naszyjnik w jednej tonacji kolorystycznej, to by bardziej różnił się od Tęczaka. Myśląc o inspirowaniu się pracami innych, czytając to co napisałyście przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Dla mnie nie powinno się inspirować pracami innych osób. Inspiracją powinno być to co nas otacza: kolory, ludzie i ich zachowania, jakieś elementy, rzeczy, które zobaczymy idąc ulicą, film, piosenka, obraz, zdjęcie itp. Takie jest moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że zabierasz głos w dyskusji. Już mam trochę dość tłumaczenia, że nie jestem wielbłądem, a naszyjnik nie jest kopią, choć to widać, tylko inspiracją. Tęczak urzekł mnie całkowicie formą i kolorem, stąd chęć zrobienia podobnego ale w żadnej mierze nie mającego być kopią oryginału. Dla mnie, osoby która spędziła nad tym naszyjnikiem godziny i planowała, każdy użyty koralik, wykonany zawijasek, wielkość elementów i wykorzystane materiały, naszyjnik jest zgoła różny od oryginału. Ale ja znam jego szczegół i detal. Dla postronnego obserwatora może to nie być takie oczywiste.
      Mnie tak jak i Ciebie inspiruje wiele różnych rzeczy, choć czasami jest problem aby to nie były inspiracje czerpane z prac innych osób, bo zdjęcie, film czy np. piosenka to też kogoś dzieło, choćby we fragmencie.

      Usuń
    2. @ka.ma.mi - film, piosenka, obraz albo zdjęcie to właśnie jest praca innych osób, więc sama sobie przeczysz :) Poza tym nie wiem czy ktokolwiek komukolwiek ma prawo mówić czym ma się inspirować. Inspiracja to prywatna sprawa. A czy potem tę inspirację widać w pracy czy nie to jest inna sprawa.

      Usuń
  17. Tak jak napisała ka.ma.mi, tak i ja uważam, że za bardzo się zainspirowałaś Tęczkiem. Widać różnice w wykonaniu poszczególnych elementów, ale ... kolory są identyczne jak w Twojej inspiracji, bogactwo sznurków i elementów również jest takie samo, jak i cała ogólna oprawa wizualna.

    Osoba która spojrzy ot tak na Tęczak i Twoją prace, nie zauważy żadnych różnic i stwierdzi że to jedna i ta sama praca. Można robić sobie identyczne rzeczy/kopiować prace lub mocno się czymś inspirować, ale tylko i wyłącznie na własny użytek i raczej nie powinna się tym chwalić w internecie, szczególnie już nie powinna wystawiać jej w konkursie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że prace, które są kopiami innych prac, powinny być robione na użytek własny, natomiast inspiracja pozostaje inspiracją (i nie będę mierzyć jej stopnia, bo dla każdego będzie to inny wymiar), w związku z czym nie widzę powodu, abym nie mogła jej opublikować. Zresztą jak widać z komentarzy, nie jestem odosobniona w swoich przekonaniach.

      Usuń
  18. Ludziee..... Czy zawsze ktos musi sie czepiac. Ja uwazam, ze to piekna praca. Takie teczaka nie mozna juz sobie kupic wiec dlaczego nie mozna go sobie zrobic?? Co w tym zlego... Mi sie bardzo podoba. Jarowniez czesto inspiruje sie pracami innych,bo przeciez po cos sa one pokazywane tak? Ja nawet bym sie cieszyla jak by ktos inspirowal sie moimi pracami. A co za roznica na jaki cel zrobiony byl teczak? Jest piekny i wykonany na szczytny cel, ale to nie znaczy, ze nie mozna sie nim inspirowac! Ja Ci gratuluje wytrwalosci w wykonaniu, bo robilas go sama! Jest piekny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no wiadomo, że dziewczyny wystawiają swoje prace po to, żeby kopiarko-inspiratorki miały pole do popisu. Ja zaczynając nowy projekt też kombinuję żeby był prosty, przejrzysty wręcz można go kserować.

      Usuń
  19. masakra, dorosłe kobiety a zachowują się jak dzieci...piekna praca i tyle, jesli podobaja mi sie na przykład breloczki sowa to jak juz ktoś wyczerpie wszystkie mozliwości przedstawienia tej sowy to mam zrobi sowę z trzema nogami, a moze z trzema skrzydłami?? inspirowanie sie to nie grzech. ludzie.opanujcie sie troche.

    OdpowiedzUsuń
  20. nawiasem mówiąc to naszyjnik jest bajeczny ;))))

    OdpowiedzUsuń
  21. 35 yr old VP Product Management Magdalene Waddup, hailing from Cottam enjoys watching movies like Red Lights and Magic. Took a trip to Ironbridge Gorge and drives a Ferrari 250 GT Series 1 Cabriolet. dowiedziec sie tutaj

    OdpowiedzUsuń
  22. 21 yr old Software Consultant Leeland Ducarne, hailing from Fort Erie enjoys watching movies like Godzilla and Jewelry making. Took a trip to Redwood National and State Parks and drives a E-Class. wiecej informacji

    OdpowiedzUsuń